SEKAP to jeden z pierwszych w Polsce projektów informatycznych oferujący możliwość komunikacji on-line z urzędem. Pietrowice Wielkie realizują go wspólnie z samorządami województwa śląskiego.
Tutaj znajdziesz link do Naszej skrzynki podawczej
Definicja Projektu
SEKAP – System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej to strategiczny dla rozwoju regionu innowacyjny projekt samorządów gmin i powiatów Województwa Śląskiego.
Zakres Projektu obejmuje stworzenie teleinformatycznego środowiska dla świadczenia usług publicznych w formie elektronicznej, działania analityczne związane z przygotowaniem organizacyjnym do wdrożenia powyższego środowiska, a następnie zarządzania działaniami związanymi ze świadczeniem usług publicznych.
Efektem realizacji Projektu będzie modernizacja administracji samorządowej poprzez zwiększenie poziomu wykorzystania nowoczesnych technologii informacji i komunikacji.
Dzięki realizacji Projektu wzrośnie poziom usług administracyjnych dla mieszkańców i przedsiębiorców świadczonych drogą elektroniczną oraz zwiększy się efektywność pracy administracji m.in. w zakresie realizacji tych usług.
Celem Projektu
Celem głównym projektu SEKAP jest stworzenie warunków organizacyjnych i technicznych dla świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną oraz wzrost efektywności pracy administracji w realizacji tych usług.
Do celów ogólnych projektu SEKAP należą:
•obniżenie kosztów świadczenia usług publicznych
•podniesienie jakości usług publicznych
•poszerzenie oferty usług świadczonych drogą elektroniczną
•poprawa warunków rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej
•zwiększenie stopnia wykorzystania technologii informatycznych przez mieszkańców regionu
•wzrost konkurencyjności regionu w skali krajowej oraz europejskiej.
Realizacja projektu została zaplanowana na lata 2005 - 2008
Projekt realizowany jest w dziesięciu powiatach grodzkich, siedmiu powiatach ziemskich oraz w trzydziestu sześciu gminach.
Więcej na temat projektu znajdziesz tutaj.